Treceți la conținutul principal

Poate îți prinde bine ție, sfatul... om drag!

…poate îți prinde bine ție, sfatul. Sau poate trebuie s-atingi fundul abisului, cu fața-n jos. Ca să-nțelegi. Că nu te poate ajuta nimeni. Nimeni. Atunci când ești gata despletit la suflet, și amenajat procustian de alții. Care te-au învins. Încet și sigur. Metodic. Forțându-te mereu ca Să te schimbi cumva. Să vorbești altfel. Să nu ai patos. Să-ți asumi prioritățile altora. Să te asortezi cu ei. Ei. Cei din liga A. Te-au desfăcut, șurub cu șurub. Te-au examinat și au decis că faci zgomot. Ți-au smuls bucăți de suflet și au zburat cu ele-n clonț. Și peste astea, sst, calmează-te, topește-te, blendează-te printre mediocri, ei sunt peste tot și a lor e împărăția românească. O singură persoană îți spune mulțumesc? Prinzi aripi, dar ți le taie ceilalți, până ajungi la colț. Uită-te în jur, ne-au copleșit. Iar dacă îți spui, vag, din ce în ce mai vag, era bine cum eram, simțeam, zâmbeam și primeam soare, te-apucă amețeala de parcă stai pe marginea abisului, dacă mă-

Sărbătorile devin tot mai comerciale, iar noi ne lăsăm prinși într-o agitație care ne oferă mult prea puțină bucurie. MAI CREDEM ÎN MAGIA CRĂCIUNULUI?



         
         Dintotdeauna pentru mine Crăciunul a fost cea mai frumoasă sărbătoare și poate cel mai așteptat moment al anului. Îmi plac toate lucrurile care fac această sărbătoare atât de specială: brăduții îmbodobiți, luminițele de pe case, mirosul de cozonac, colindătorii care ne vizitează uneori și mai ales darurile pregătite pentru cei dragi. 




      Cred în acea magie a Crăciunului care ne face pe toți mai darnici, ne amintește de cei pe care poate în timpul anului fără să vrem îi ignorăm și ne oferă ocazia de a petrece momente frumoase alături de familie.

      Anul acesta însă privind în jur observ că parcă uităm să ne bucurăm de ceea ce înseamnă cu adevărat Crăciunul și ne lăsăm prinși într-o agitație care nu mai are nici o legătură cu magia acestei sărbători. În ultima săptămână fiecare ieșire prin oraș a însemnat aglomerație, magazine pline de oameni grăbiți și o goană inexplicabilă după cadouri, haine, preparate pentru masa festivă. Ore întregi petrecute în trafic și prea puțini oameni care chiar se bucurau de momentele dinaintea sărbătorilor.

      De multe ori cadourile devin o obligație și uităm să dăruim cu drag. Uneori ne gândim prea mult la ce vom pune pe masa de Crăciun și mult prea puțin la oamenii dragi pe care îi vom avea alături atunci. Pierdem mult timp în încercarea de a ne oferi un Crăciun bogat în daruri, fără să ne gândim la ceea ce contează cu adevărat. Sărbătorile devin tot mai comerciale, iar noi ne lăsăm prinși într-o agitație care ne oferă mult prea puțină bucurie.

     Crăciunul trebuie să însemne cadouri făcute din suflet și clipe fericite alături de oamenii la care ținem, la asta ar trebui să ne gândim în primul rând. Aș vrea ca în oraș să văd oameni zâmbitori care să simtă bucuria acestor zile, oameni liniștiți care să aibă timp să admire lucrurile frumoase din jur… Atunci când sunteți grăbiți să pregătiți fiecare detaliu pentru sărbători opriți-vă măcar o clipă și faceți-vă timp să simțiți magia Crăciunului cu tot ceea ce înseamnă ea: culori, arome, sentimente. Gândiți-vă că oamenilor dragi trebuie în primul rând să le dăruiți dragostea voastră, de ea au nevoie mai presus de orice daruri materiale.


Pentru mine Crăciunul s-a schimbat foarte mult în ultimii 2 ani... Acum de sărbători simt că toate sentimentele pe care până acum le-am strâns în mine mă copleșesc mai mult ca oricând. Crăciunul a fost mereu perioada mea preferată din an, dar acum lipsește ceva din farmecul lui și lipsește ceva din sufletul meu… Am cumpărat cu un cadou mai puțin, la masa de Crăciun este un scaun în minus, în seara de Ajunva fi o persoană dragă pe care nu o voi putea suna ca de obicei. Știu că o voi simți alături de mine, pentru că mereu o simt aproape, dar în egoismul meu aș vrea să fie chiar aici, să o pot vedea și îmbrățișa. Iar indiferent cât de frumoase vor fi aceste sărbători, indiferent cât de multe daruri voi primi, indiferent câți oameni pe care îi iubesc vor fi lângă mine voi avea mereu acest gol pe care nimeni nu îl poate umple.

      Crăciun fericit tuturor! Să vă bucurați de fiecare clipă petrecută alături de cei dragi, pentru că ei sunt cu adevărat cea mai de preț comoară din viața noastră.
Eu vă doresc tuturor să aveți mult spor la pregătiri, să faceți totul cu drag și să păstrați în suflet bucuria acestor clipe! Să găsiți acele cadouri care să îi facă fericiți pe cei cărora le veți dărui și să aveți parte de sărbători așa cum vă doriți!



Comentarii

Popular Posts

Cele 10 experiențe de viață ale lui V.

1.           Tu esti centrul universului, ramai acolo. Ca tanar stadent am invatat ca atunci cand te afli intr-un oras strain, trebuie sa iei coltul strazii cu atentie si sa iti tii mainile afara din buzunare. Cu alte cuvinte, este nevoie sa ramai echilibrat, vigilent si pregatit sa reactionezi la surprize. Gandeste-te la aceasta, este o foarte buna regula pentru orice situatie necunoscuta. Pastreaza-ti echilibrul si ramai centrat. Credintele omului despre realitate sunt fie arbitrare, fie accidentale. Alege sa fie arbitrare, atunci cand este posibil. Este intelept sa alegi credinte care iti intaresc sanatatea, sustin fericirea. Astfel, chiar daca lucrurile se intampla sau nu pentru un motiv anume, eu aleg sa cred ca da. Ma consoleaza si ma face sa fiu mai resemnat in a jongla cu suisurile si coborasurile inevitabile ale vietii. Exista un motiv pentru care fiecare traditie spirituala, in istorie, necesita rugaciunea si meditatia- ele sunt un antidot fata de confuzie. Protej

Poate îți prinde bine ție, sfatul... om drag!

…poate îți prinde bine ție, sfatul. Sau poate trebuie s-atingi fundul abisului, cu fața-n jos. Ca să-nțelegi. Că nu te poate ajuta nimeni. Nimeni. Atunci când ești gata despletit la suflet, și amenajat procustian de alții. Care te-au învins. Încet și sigur. Metodic. Forțându-te mereu ca Să te schimbi cumva. Să vorbești altfel. Să nu ai patos. Să-ți asumi prioritățile altora. Să te asortezi cu ei. Ei. Cei din liga A. Te-au desfăcut, șurub cu șurub. Te-au examinat și au decis că faci zgomot. Ți-au smuls bucăți de suflet și au zburat cu ele-n clonț. Și peste astea, sst, calmează-te, topește-te, blendează-te printre mediocri, ei sunt peste tot și a lor e împărăția românească. O singură persoană îți spune mulțumesc? Prinzi aripi, dar ți le taie ceilalți, până ajungi la colț. Uită-te în jur, ne-au copleșit. Iar dacă îți spui, vag, din ce în ce mai vag, era bine cum eram, simțeam, zâmbeam și primeam soare, te-apucă amețeala de parcă stai pe marginea abisului, dacă mă-

Astazi...

M-au obosit. Am incercat sa scap,dar oamenii mananca din mine si-mi cer sa-i ascult,sa-i invat,sa-i sfatuiesc,desi isi stiu deja raspunsurile la intrebari. M-am saturat. M-am saturat de oameni in general,asa ca prefer sa ma ingrop in jocuri,avand tiparele mele prestabilite din care nu ies: Age of Empires,Age of Mythology,Gothic, LoL si tot ce tine de ele. Prefer sa stau fara sa fac nimic decat sa socializez. Am obosit,si da,stiu ca ma repet,dar imi e atat de lene sa caut cuvinte care sa exprime acelasi lucru dar intr-o alta forma.Da,mi-e lene. Vegetez in fata computerului,si mi-e atat de lene incat,daca mi-e sete,prefer sa nu intind mana dupa sticla cu apa care e la doi pasi de mine si stau in continuare. Preiau energiile negative ale celorlalti si deja nu le mai pot controla,nu ca nu ar fi indeajuns ca sunt eu destul de plina de trasnete si fulgere,dar nu le descarc. De ce nu le descarc?Pentru ca nu tine de mine,pentru ca m-am obisnuit sa plece de la sine. Chiar acum ma sacaie una