Treceți la conținutul principal

Poate îți prinde bine ție, sfatul... om drag!

…poate îți prinde bine ție, sfatul. Sau poate trebuie s-atingi fundul abisului, cu fața-n jos. Ca să-nțelegi. Că nu te poate ajuta nimeni. Nimeni. Atunci când ești gata despletit la suflet, și amenajat procustian de alții. Care te-au învins. Încet și sigur. Metodic. Forțându-te mereu ca Să te schimbi cumva. Să vorbești altfel. Să nu ai patos. Să-ți asumi prioritățile altora. Să te asortezi cu ei. Ei. Cei din liga A. Te-au desfăcut, șurub cu șurub. Te-au examinat și au decis că faci zgomot. Ți-au smuls bucăți de suflet și au zburat cu ele-n clonț. Și peste astea, sst, calmează-te, topește-te, blendează-te printre mediocri, ei sunt peste tot și a lor e împărăția românească. O singură persoană îți spune mulțumesc? Prinzi aripi, dar ți le taie ceilalți, până ajungi la colț. Uită-te în jur, ne-au copleșit. Iar dacă îți spui, vag, din ce în ce mai vag, era bine cum eram, simțeam, zâmbeam și primeam soare, te-apucă amețeala de parcă stai pe marginea abisului, dacă mă-

STUPEFACȚIE! Cum să distingi un ipocrit între cunoscuţi.

            Nu m-am putut abţine şi nici nu vreau. Nu o să fac mai mult decât să mărturisesc sufletului meu că au mai trecut două zile în care am înţeles că sunt avid după "a învăţa" mereu, mereu, întotdeuna altceva şi primindu-le pe toate asemenea unor palme tămăduitoare.

           Mă bucur că semnificaţia unei clipe am reuşit să o ascund în mine şi că dau peste ea de fiecare dată când mă aştept mai puţin. Cât de important este un minut, o oră? Poate cât o viaţă întreagă...

          Îmi pare rău să spun, dar:

- nu îmi place locul ăsta;
- m-am plictisit de oamenii superficiali şi artificiali din jurul meu;
- nu mai vreau minciună şi ipocrizie, nepăsare şi răutate;
- nu mai vreau durere şi suferinţă pretutindeni
...şi lista poate continua, dar acestea sunt principalele.      
 

            Sunt încăpăţânat. Într-adevăr, fac cum mă taie capul. Şi nu ascult ce mi se spune. Uneori asta poate fi o mare greşeală! În momentele în care ajungi să ţii cu dinţii de un lucru, o obsesie sau chiar de o persoană poţi să nu faci cea mai înţeleaptă alegere. Îmi place să cred că încă mai există oameni care nu te dezamăgesc, care cunosc valoarea cuvântului, care au noţiunea de respect reciproc, noţiunea de prietenie, noţiunea de compromis, noţiunea de omenie! Mă lupt din răsputeri cu această speranţă la care nu renunţ orice ar fi! Şi, evident, pe zi ce trece răsare câte un suflet care să-mi dovedească contrariul şi cât de lipsiţi de scrupule pot fi unii dintre noi. Ce s-a ales de societatea aceea "perfectă" pe care o visam cu toţii acum mult timp în urmă? Utopie şi nimic mai mult. Mă gândesc că poate ar trebui să mai ascult şi părerea celorlalţi pentru că uneori pot fi mai raţionali decât mine, privind totul din exteriorul problemei. Iar ca o decizie pe care am luat-o: să nu mă mai încred orbeşte în cei care nu-şi vor schimba moravul vreodată!


           Şi ca să fiu eu rău şi al naibii, o să continui să cred în acei oameni pe care îi consider demni de a se numi fiinţe umane. Ce mă bucură cel mai tare e că unii încă îmi sunt prieteni; sunt recunoscător pentru şansa de a fi întâlnit de-a lungul anilor persoane luminoase, care m-au ajutat să cresc, să gust atât din bune cât şi din rele, să descopăr ce înseamnă să ţii la cineva şi să fii capabil de orice pentru a-l ajuta în orice secundă. Am crescut frumos datorită prietenilor mei, aşa că spun cu inima deschisă că prietenia este cel mai frumos dar pe care îl primim de la cei din jur.

Antoine de Saint-Exupery definea prietenia ca fiind „în primul rând, pacea reciprocă şi zborul spiritului pe deasupra amănuntelor vulgare.” Îl voi aproba pentru că aseară mi s-a adus aminte că un simplu telefon primit de la o persoană dragă te poate ajuta să renaşti din stările de melancolie, din apetenţa către singurătate, din complacerea în frământări datorate diverselor probleme şi neajunsuri.


Când mă gândesc la cum aş defini eu însămi acest dar sublim primit de fiinţele umane pentru a descoperi sensul convieţuirii în armonie şi echilibru, nu reuşesc să îmi concentrez cuvintele în jurul chintesenţei. Prietenia se fundamentează pe temeinicul, eternul şi enigmaticul sentiment al dragostei. Cum noi ne naştem cu nevoia de afecţiune permanentă din partea celor din jur, consecutiv cunoaştem noţiunea de amiciţie. Probabil este singurul lucrur care nu necesită o demonstraţie ştiinţifică, care nu se cere explicat sau motivat, care nu se poate cumpăra ori vinde şi de care nu te poţi lipsi niciodată pe durata trecerii efervescente printre cele lumeşti.

Depindem în totalitate de oameni. Constant gândurile şi trăirile noastre se raportează la persoane care ne-au influenţat în mod benefic, la cei care ne sunt alături benevol, la cei care ne-au călăuzit dezvoltarea conduitei. Orice relaţie, indiferent de felul său, se stabilizează prin intermediul apropierii celor două persoane. Starea de sinceritate şi cea de încredere poate fi atinsă doaar prin împărtăşirea diferitelor experienţe ale vieţii cotidiene. Niciodată nu putem cunoaşte un om în totalitate, dar fiindu-i alături în permanenţă, conturăm bucăţi semnificative din comportamentul său. O lacrimă ne arată că în ciuda oricăror aparenţe straşnic disimulate, sensibilitatea vieţuieşte în fiecare dintre noi. Un zâmbet sincer transmite emoţie şi determină o explozie de sentimente pozitive. O privire inteligentă anunţă că sâmburele empatiei dintre cei doi a încolţit şi că puntea de legătură între mentalităţi până atunci diferite, s-a creat.

 

Pentru mine ceea ce reprezintă prietenii mei nu se limitează la câteva rânduri pe o hârtie. Pentru că păstrez în mine amintiri nepreţuite, momente cu care nu mă voi mai întâlni vreodată, dar care au fost suficiente pentru a mă face să devin dependent de cei ce îmi împărtăşesc micile nebunii fireşti.

            Ţinând cont de toate acestea, stau câteodată şi mă întreb cum şi de ce unii iau prietenia, îşi şterg picioarele pe ea şi o dau la reciclare?! Cu ce mai rămân? Prostie şi singurătate. Te îmbuibi cu ele până devii diform. E ca atunci când eşti pe stradă, cerul se întunecă, începe să plouă cu găleata şi deşi tu ai o umbrelă în mână, te întrebi "Acum ce fac? Unde mă adăpostesc?". Stupid!

Get a life, good people! You can't live on your own, without friends and without someone who cares about you!


Comentarii

Popular Posts

Cele 10 experiențe de viață ale lui V.

1.           Tu esti centrul universului, ramai acolo. Ca tanar stadent am invatat ca atunci cand te afli intr-un oras strain, trebuie sa iei coltul strazii cu atentie si sa iti tii mainile afara din buzunare. Cu alte cuvinte, este nevoie sa ramai echilibrat, vigilent si pregatit sa reactionezi la surprize. Gandeste-te la aceasta, este o foarte buna regula pentru orice situatie necunoscuta. Pastreaza-ti echilibrul si ramai centrat. Credintele omului despre realitate sunt fie arbitrare, fie accidentale. Alege sa fie arbitrare, atunci cand este posibil. Este intelept sa alegi credinte care iti intaresc sanatatea, sustin fericirea. Astfel, chiar daca lucrurile se intampla sau nu pentru un motiv anume, eu aleg sa cred ca da. Ma consoleaza si ma face sa fiu mai resemnat in a jongla cu suisurile si coborasurile inevitabile ale vietii. Exista un motiv pentru care fiecare traditie spirituala, in istorie, necesita rugaciunea si meditatia- ele sunt un antidot fata de confuzie. Protej

Poate îți prinde bine ție, sfatul... om drag!

…poate îți prinde bine ție, sfatul. Sau poate trebuie s-atingi fundul abisului, cu fața-n jos. Ca să-nțelegi. Că nu te poate ajuta nimeni. Nimeni. Atunci când ești gata despletit la suflet, și amenajat procustian de alții. Care te-au învins. Încet și sigur. Metodic. Forțându-te mereu ca Să te schimbi cumva. Să vorbești altfel. Să nu ai patos. Să-ți asumi prioritățile altora. Să te asortezi cu ei. Ei. Cei din liga A. Te-au desfăcut, șurub cu șurub. Te-au examinat și au decis că faci zgomot. Ți-au smuls bucăți de suflet și au zburat cu ele-n clonț. Și peste astea, sst, calmează-te, topește-te, blendează-te printre mediocri, ei sunt peste tot și a lor e împărăția românească. O singură persoană îți spune mulțumesc? Prinzi aripi, dar ți le taie ceilalți, până ajungi la colț. Uită-te în jur, ne-au copleșit. Iar dacă îți spui, vag, din ce în ce mai vag, era bine cum eram, simțeam, zâmbeam și primeam soare, te-apucă amețeala de parcă stai pe marginea abisului, dacă mă-

Astazi...

M-au obosit. Am incercat sa scap,dar oamenii mananca din mine si-mi cer sa-i ascult,sa-i invat,sa-i sfatuiesc,desi isi stiu deja raspunsurile la intrebari. M-am saturat. M-am saturat de oameni in general,asa ca prefer sa ma ingrop in jocuri,avand tiparele mele prestabilite din care nu ies: Age of Empires,Age of Mythology,Gothic, LoL si tot ce tine de ele. Prefer sa stau fara sa fac nimic decat sa socializez. Am obosit,si da,stiu ca ma repet,dar imi e atat de lene sa caut cuvinte care sa exprime acelasi lucru dar intr-o alta forma.Da,mi-e lene. Vegetez in fata computerului,si mi-e atat de lene incat,daca mi-e sete,prefer sa nu intind mana dupa sticla cu apa care e la doi pasi de mine si stau in continuare. Preiau energiile negative ale celorlalti si deja nu le mai pot controla,nu ca nu ar fi indeajuns ca sunt eu destul de plina de trasnete si fulgere,dar nu le descarc. De ce nu le descarc?Pentru ca nu tine de mine,pentru ca m-am obisnuit sa plece de la sine. Chiar acum ma sacaie una