Treceți la conținutul principal

Poate îți prinde bine ție, sfatul... om drag!

…poate îți prinde bine ție, sfatul. Sau poate trebuie s-atingi fundul abisului, cu fața-n jos. Ca să-nțelegi. Că nu te poate ajuta nimeni. Nimeni. Atunci când ești gata despletit la suflet, și amenajat procustian de alții. Care te-au învins. Încet și sigur. Metodic. Forțându-te mereu ca Să te schimbi cumva. Să vorbești altfel. Să nu ai patos. Să-ți asumi prioritățile altora. Să te asortezi cu ei. Ei. Cei din liga A. Te-au desfăcut, șurub cu șurub. Te-au examinat și au decis că faci zgomot. Ți-au smuls bucăți de suflet și au zburat cu ele-n clonț. Și peste astea, sst, calmează-te, topește-te, blendează-te printre mediocri, ei sunt peste tot și a lor e împărăția românească. O singură persoană îți spune mulțumesc? Prinzi aripi, dar ți le taie ceilalți, până ajungi la colț. Uită-te în jur, ne-au copleșit. Iar dacă îți spui, vag, din ce în ce mai vag, era bine cum eram, simțeam, zâmbeam și primeam soare, te-apucă amețeala de parcă stai pe marginea abisului, dacă mă-

34 lectii de viata pe care le-am invatat pana la 22 de ani ! "Ne grabim sa ajungem "oameni mari"... Nu stim ce prostie facem!"

Stiu un lucru, nu regret nimic din toti acesti 22 ani. As regreta daca s-ar termina aici pentru ca stiu cat mai am de invatat. Si cate planuri marete am de pus in aplicare. 

Si de ar fi sa fac o lista cu ceea ce am invatat in acesti 22 ani, de ar fi sa imi trimit o scrisoare pentru mine, cel cu 10 ani mai batran, iata ce mi-as scrie.




„Mulți oameni încă nu au învățat că unul din principalele scopuri ale vieții este să ne bucurăm de ea.”  — Samuel Butler
19,29,34  Lectii de viata pe care le-am invatat pana la 22 ani. 
1.       Fii optimist. Vei realiza ca lumea este mai frumoasa cand ai zambetul pe buze. Alege sa privesti jumatatea plina a canii de cafea dimineata si alege sa transformi orice esec intr-o poveste amuzanta. Spune-o si prietenilor tai, veti rade impreuna.
2.      Nu lua decizii pripite cand esti suparat. Nu lasa furia sa te consume. O decizie proasta luata cat esti calm este mult mai buna decat o decizie proasta luata cand esti nervos. 
3.      Nu da vina pe trecutul tau pentru cine esti in prezent. Da vina pe prezentul tau pentru cine vei fi in viitor. Nu genele, nu familia, nu banii sunt motivul pentru care nu esti implinit. Cine vei fi peste 10 ani depinde de cum incepi acum. Ai toata informatia de care ai nevoie la dispozitie. Scuzele nu te vor face mai bun. 
4.      Trezeste-te in fiecare dimineata cu gandul sa fii mai bun decat TU cel de ieri. Esti intr-o batalie cu tine insuti, nu cu altcineva. Daca ieri ai alergat 1km, azi alege sa alergi 2km. Daca ieri ai citit jumatate de ora, azi alege sa citesti o ora. Si tot asa. 
5.      Nu fi original. Fii autentic. Ce inseamna asta? Inseamna sa faci lucrurile exact asa cum crezi tu ca va fi bine, intr-un mod care te reprezinta. Sa fii original inseamna sa aduci ceva nou, sa fii autentic inseamna sa te exprimi pe sine, sa te conectezi cu ceea ce exprimi si cu modul in care o faci. 
6.      Gaseste-ti pasiunea si las-o sa te omoare! Motivatia vine din interior. Nu alege sa faci ceva ce nu te face fericit. Chiar daca cei din jur nu sunt de acord cu pasiunea ta, sau nu o inteleg, tu alege sa continui si sa te dezvolti. Oamenii care pot schimba lumea sunt cei suficient de nebuni incat sa creada ca vor si reusi. 
7.      Nu eu, nu mereu, nu totul. Oricand vei intampina o problema sau vei avea un rezultat negativ adopta o mentalitate de nu eu, nu mereu, nu totul. Un om mediocru va spune – Am pierdut slujba pentru ca sunt un incapabil (eu), pentru ca de fiecare data o dau in bara (mereu) si pentru ca nimic nu imi iese (totul).  Un om intelept ar spune – Am pierdut slujba pentru ca nu mi se potrivea (nu eu). Stiu ca este un moment greu, dar am avut si reusite (nu mereu), iar sotia mea ma asteapta cu bratele deschise si ma iubeste (nu totul) 
8.      Nu renunta la visele tale si nu lasa pe nimeni sa iti spuna ca nu esti suficient de bun sau ca nu vei reusi. Unii oameni lucreaza pentru a-si indeplini visele, altii lucreaza pentru a indeplinii visele altora. Tu ce alegi?  
9.      Respira. Face diferenta. Oricand te simti coplesit, trage aer adanc in piept – iti va aduce suficient oxigen in sange si asta iti va face creierul sa ia decizii mai bune si te va calma.
10.  Daca va fi sa cazi, asigura-te ca o sa cazi de la ultimul etaj. In viata trebuie sa risti. Daca va fi sa cazi te va durea, macar sa o faci in stil mare. Henry Ford a dat faliment de 5 ori inainte de a reusi. Si asta nu l-a oprit. Nu risti, nu castigi. 
11.  Nu fa o remarca decat daca este pozitiva. Incepe sa privesti partea frumoasa in oameni si in lucruri. Alege sa nu atragi atentia asupra partilor negative. Nu ii vei face nici pe ei nici pe tine sa te simti mai bine. 
12.  Nu face promisiuni cand esti fericit. O lectie foarte importanta. Ai grija ce promisiuni faci si mai ales cand le faci. 
13.  Daca vrei sa crezi in ghinion si in nesansa, multumeste-te cu ghinionul de a fi propiul tau profesor, propiul tau antrenor si cu nesansa de a trai o viata exact asa cum lucrezi la ea.  
14.  Fa pace cu familia ta pentru a putea fi fericit. Iubeste-i asa cum sunt si tine minte: daca familia nu o alegi, prietenii ii alegi tu si asta compenseaza. 
15.  Fii flexibil, fii spontan. In viata nu merita sa ramai fixat pe ceva. Schimba, cunoaste, experimenteaza. Lasa-te purtat de val si mai ales – fii suficient de curajos pentru a stii cand e timpul sa renunti si sa o iei de la capat. 
16.  Totul in viata se plateste. Pe scurt – Karma. 
17.  Fii calm si recunoscator. Dimineata cand te trezesti poti face o lista cu 5 lucruri pentru care esti recunoscator. Poate fi faptul ca te bucuri de o zi frumoasa sau pentru ca te bucuri de aceasta viata. 
18.  Un om care nu e pretentios, e mediocru. Pleaca de langa oamenii care nu te fac fericit, de la slujba pe care o urasti sau de la scoala la care nu mergi cu drag. Alege tot ce e mai bun pentru tine. 
19.  Iubirea este cel mai ieftin truc al motivatiei. Foloseste-o ca sa te dezvolti, foloseste-o ca pe un combustibil si nu ca pe o distragere de la visul tau. 
20.  Universul nu se schimba odata cu tine. Am invatat cu greu acest lucru in urmatoarea imprejurare. Cand am descoperit psihologia eram foarte incantat si am vrut sa impartasesc ceea ce citeam cu familia. Ei bine, pentru ei nu suna la fel de bine. Asa ca in viata trebuie sa accepti faptul ca universul nu se schimba odata cu tine si nici oamenii. 
21.  Nu irosi timpul si nu-l petrece cu oameni care te trag in jos. Nu uita, suntem suma celor 5 oameni cu care petrecem cel mai mult timp. 
22.  Bea multa apa. Crede-ma, o sa-ti schimbe viata. Mai ales dimineata cand te trezesti, bea o cana cu apa pe stomacul gol. Te va trezi imediat. 
23.  Trezeste-te devreme si rezolva-ti cele mai importante lucruri. Nu lasa lucrurile importante pentru a doua jumatate a zilei, de cele mai multe ori nu te vei mai intoarce niciodata la ele. 
24.  Fii un lider – ajuta-i pe cei din jurul tau. In loc sa ii pui la pamant ajuta-i sa se ridice. 
25.  Banii vin in urma pasiunii si a muncii depuse. Si asa vei stii si sa ii apreciezi si sa nu ii irosesti. 
26.  Fii inteligent, nu destept. Alege sa faci conexiuni intre ceea ce citesti si ceea ce auzi. Nu invata ca papagalul doar pentru a retine un lucru, incearca sa il intelegi. Inteligenta este sexy. 
27.  Singura razbunare care provoaca placere este succesul tau. Crede-ma, le va parea foarte rau ca s-au indoit de tine sau ca s-au comportat urat cu tine. 
28.  Improvizeaza, adapteaza-te, autodepaseste-te. 
29.  Nu o lua personal. (nu eu, nu mereu, nu totul) 
30.  Actioneaza imediat. Traieste pentru azi, nu pentru maine. Mentalitatea de “incep de maine sau de luni sa merg la sala” nu este sanatoasa. Mai bine incepi sa faci acum niste flotari. 
31.  Doar oamenii prosti urasc fara un motiv. Inainte de a simti ura pentru cineva, afla adevaratul motiv pt care urasti. O sa descoperi ca in spatele acestui sentiment de ura se ascunde invidie sau un neadevar. 
32.  Iubirea de sine este cea mai mare putere si cel mai mare cadou pe care ti-l poti face tie. Fericirea pleaca din interior. 
33.  Cel mai bun mod in care sa renunti la gandurile negative: sa faci un dus, sa alergi, sa iti scrii pur si simplu gandurile negative pe o foaie sau sa dormi putin. 
34.  Nu renunta niciodata – Never retreat, never surrender.


Alege sa te bucuri de fiecare ora, luna, an din viata ta ca si cum ar fi ultimul. La un moment dat vei avea dreptate. :)

Iti doresc o viata minunata!
Vicentiu.
...



Comentarii

  1. Foarte frumoasă ultima frază! De asemenea, îmi place foarte mult modul in care scrii.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Popular Posts

Cele 10 experiențe de viață ale lui V.

1.           Tu esti centrul universului, ramai acolo. Ca tanar stadent am invatat ca atunci cand te afli intr-un oras strain, trebuie sa iei coltul strazii cu atentie si sa iti tii mainile afara din buzunare. Cu alte cuvinte, este nevoie sa ramai echilibrat, vigilent si pregatit sa reactionezi la surprize. Gandeste-te la aceasta, este o foarte buna regula pentru orice situatie necunoscuta. Pastreaza-ti echilibrul si ramai centrat. Credintele omului despre realitate sunt fie arbitrare, fie accidentale. Alege sa fie arbitrare, atunci cand este posibil. Este intelept sa alegi credinte care iti intaresc sanatatea, sustin fericirea. Astfel, chiar daca lucrurile se intampla sau nu pentru un motiv anume, eu aleg sa cred ca da. Ma consoleaza si ma face sa fiu mai resemnat in a jongla cu suisurile si coborasurile inevitabile ale vietii. Exista un motiv pentru care fiecare traditie spirituala, in istorie, necesita rugaciunea si meditatia- ele sunt un antidot fata de confuzie. Protej

Poate îți prinde bine ție, sfatul... om drag!

…poate îți prinde bine ție, sfatul. Sau poate trebuie s-atingi fundul abisului, cu fața-n jos. Ca să-nțelegi. Că nu te poate ajuta nimeni. Nimeni. Atunci când ești gata despletit la suflet, și amenajat procustian de alții. Care te-au învins. Încet și sigur. Metodic. Forțându-te mereu ca Să te schimbi cumva. Să vorbești altfel. Să nu ai patos. Să-ți asumi prioritățile altora. Să te asortezi cu ei. Ei. Cei din liga A. Te-au desfăcut, șurub cu șurub. Te-au examinat și au decis că faci zgomot. Ți-au smuls bucăți de suflet și au zburat cu ele-n clonț. Și peste astea, sst, calmează-te, topește-te, blendează-te printre mediocri, ei sunt peste tot și a lor e împărăția românească. O singură persoană îți spune mulțumesc? Prinzi aripi, dar ți le taie ceilalți, până ajungi la colț. Uită-te în jur, ne-au copleșit. Iar dacă îți spui, vag, din ce în ce mai vag, era bine cum eram, simțeam, zâmbeam și primeam soare, te-apucă amețeala de parcă stai pe marginea abisului, dacă mă-

Astazi...

M-au obosit. Am incercat sa scap,dar oamenii mananca din mine si-mi cer sa-i ascult,sa-i invat,sa-i sfatuiesc,desi isi stiu deja raspunsurile la intrebari. M-am saturat. M-am saturat de oameni in general,asa ca prefer sa ma ingrop in jocuri,avand tiparele mele prestabilite din care nu ies: Age of Empires,Age of Mythology,Gothic, LoL si tot ce tine de ele. Prefer sa stau fara sa fac nimic decat sa socializez. Am obosit,si da,stiu ca ma repet,dar imi e atat de lene sa caut cuvinte care sa exprime acelasi lucru dar intr-o alta forma.Da,mi-e lene. Vegetez in fata computerului,si mi-e atat de lene incat,daca mi-e sete,prefer sa nu intind mana dupa sticla cu apa care e la doi pasi de mine si stau in continuare. Preiau energiile negative ale celorlalti si deja nu le mai pot controla,nu ca nu ar fi indeajuns ca sunt eu destul de plina de trasnete si fulgere,dar nu le descarc. De ce nu le descarc?Pentru ca nu tine de mine,pentru ca m-am obisnuit sa plece de la sine. Chiar acum ma sacaie una