Treceți la conținutul principal

Poate îți prinde bine ție, sfatul... om drag!

…poate îți prinde bine ție, sfatul. Sau poate trebuie s-atingi fundul abisului, cu fața-n jos. Ca să-nțelegi. Că nu te poate ajuta nimeni. Nimeni. Atunci când ești gata despletit la suflet, și amenajat procustian de alții. Care te-au învins. Încet și sigur. Metodic. Forțându-te mereu ca Să te schimbi cumva. Să vorbești altfel. Să nu ai patos. Să-ți asumi prioritățile altora. Să te asortezi cu ei. Ei. Cei din liga A. Te-au desfăcut, șurub cu șurub. Te-au examinat și au decis că faci zgomot. Ți-au smuls bucăți de suflet și au zburat cu ele-n clonț. Și peste astea, sst, calmează-te, topește-te, blendează-te printre mediocri, ei sunt peste tot și a lor e împărăția românească. O singură persoană îți spune mulțumesc? Prinzi aripi, dar ți le taie ceilalți, până ajungi la colț. Uită-te în jur, ne-au copleșit. Iar dacă îți spui, vag, din ce în ce mai vag, era bine cum eram, simțeam, zâmbeam și primeam soare, te-apucă amețeala de parcă stai pe marginea abisului, dacă mă-

Te iubesc si tu nu vezi asta!




Daca mi-as scoate inima din piept, ar arata ca o insula pustie. O plaja intinsa, unde nisipul incins inghite orice vietate, o plaja unde nici soare nu e. In schimb e o luna de gheata ce se revarsa in mare si inunda plaja. Poate tu esti scoica adusa de valuri, abandonata undeva in covorul aramiu. Undeva intr-un colt al inimii mele sunt si eu, stau ghemuit si privesc in larg, dar vad nimic. Spuneam ca nisipul e incins, dar soare nu e. Tu...o scoica mica si casanta ti-ai reflectat toata dragostea in firicelele mici si cristaline si nisipul a inceput sa arda, de placere, de dorinta, de neputinta. Nu pot sa iti spun ce simt, nu acum.

Vreau sa iau scoica, vreau sa o apropiu de mine, sa o duc la ureche si sa ii aud cantecul, insa nu pot. Nu ca as fi surd, ci ca sunt inlantuit. Norii ma tin strans si nu ma lasa sa fac nicio miscare..gresita. Esti la fel ca o sirena. Daca stau departe de tine, legat in lanturile societatii, legat cu lanturile numite prietenie si incredere, ar insemna sa stau toata viata acolo si sa te privesc, sa stiu ca existi. Dar... daca m-as elibera si as fugi catre tine, daca m-as lasa prada cantecului tau, as uita de tot ceea ce ma inconjoara si as incepe sa traiesc un vis. Dar cum orice vis se termina odata si odata, impactul cosmarului va fi si mai mare, cantecul tau il amplifica.

Flux..reflux...si valurile nu mai aduc nimic. Esti singura chestie din viata mea. Nu stiu cum sa te numesc..obiect, persoana, sentiment, dorinta. Esti tu, si asta e tot ceea ce conteaza. Nu vreau... sa renunt la Piramide pentru o sculptura de gheata. Nu vreau sa renunt la prietenia noastra ce dainuie, doar pentru a te iubi. Te iubesc si fara sa stii asta, te iubesc si fara sa vrei, te iubesc impotriva vointei mele si impotriva ratiunii mele, care se incapataneaza sa recunoasca asta. Prefer sa te inchid in piramida, sa stiu ca acolo ramai, pentru o eternitate, eternitatea mea, decat sa stiu ca te transform in sculptura de gheata si prima raza de soare te va topi. Da, asa cum te-ai gandit. Nu vreau sa dau prietenia pe iubire.

Am nevoie de tine. Daca heroina nu ar fi existat, atunci tu sigur ai fi fost cel mai puternic drog. Dintr-o data, iluzia ce ti-o da inima mea, plaja, se transforma intr-un bolnav. Intr-un batran mic, sfrijit, cu pleoapele cazute, cu falcile lasate, cu inceput de chelie, slabut si palid. Sta neputincios pe patul de spital, cu perfuzii in maini, cu masca la nas, si priveste tavanul alb. Monotonia asta il distruge si mai tare. Ar vrea sa zambeasca, insa nu are motive, nu are vlaga, nu are vointa. Insa tu, morfina cea de toate zilele, ii urli puternic in vene si ii fortezi zambetul. Pe fata batranului, printre atatea riduri si carari brazdate de batranete se citeste fericire. Fericire pe care doar tu i-ai putut-o da. Deci, eu, batranul bolnav, vreau morfina, chiar daca tratamentul nu o sa tina la nesfarsit si odata o sa mor.

Se spune ca nimic nu e intamplator. Nu te lovesti de cineva din intamplare, nu spui o anumita vorba din intamplare, ci toate au un curs firesc, de care noi nu ne dam seama. Nu realizam ca totul e predestinat. Poate de asta aveam nevoie amandoi. De cineva care sa-ti aduca lacrimi de fericire, de cineva care sa-ti asterne pe fata zambete sincere si care sa-ti scrie pe buze cuvantul iubire. Iubire intre prieteni, iubire intre oameni, orice forma de iubire. Si atunci cand ii spui cuiva "te iubesc", trebuie sa vina din inima.. altfel rezonanta frazei va fi goala si lipsita de efect.

Nu mai vreau sa spui nimic, caci nu ai ce. Poate nici eu nu stiu sigur ce vreau.

Totul e limpede, totusi. E la fel ca atunci cand trebuie sa iei o decizie importanta in viata: trebuie sa stii ce vrei de la viata. Si ani de zile tu inca nu stii, nu afli.

Ei bine, e mult mai usor sa afli contrariul. Ce nu vrei de la viata. Eu stiu ce nu vreau de la tine. Nu vreau sa te pierd.




Ramai acum, pe plaja pustie, sau in rezerva spitalului, tinandu-l de mana pe bolnav, sau mai bine ia-mi inima si las-o sa se topeasca in mainile tale. Dupa ce ea nu va mai fi, mireasma inimii iti va intra in piele, amintirea ei va impregna fiecare celula, si vei sti ca am existat. Ai grija de inima mea. E mica...fragila...naiva..inocenta, dar va veni vremea in care va renaste din propria-i cenusa.

Ramai acum cu bine, in inima mea intotdeauna va exista un pian care va canta povestea vietii mele.

Comentarii

  1. dak chiar iubesti o persoana de ce nu ii spui astha...nu e bene sa suferi uh.te distrugi doar prin gand,apoi va deveni o obsesie din care nu vei m putea iesi.incearca sa vezi mai roz viata chiar dak nu e...fao tu...da nu o distruge shi nu face astha cu tine.:)>:D<

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Popular Posts

Cele 10 experiențe de viață ale lui V.

1.           Tu esti centrul universului, ramai acolo. Ca tanar stadent am invatat ca atunci cand te afli intr-un oras strain, trebuie sa iei coltul strazii cu atentie si sa iti tii mainile afara din buzunare. Cu alte cuvinte, este nevoie sa ramai echilibrat, vigilent si pregatit sa reactionezi la surprize. Gandeste-te la aceasta, este o foarte buna regula pentru orice situatie necunoscuta. Pastreaza-ti echilibrul si ramai centrat. Credintele omului despre realitate sunt fie arbitrare, fie accidentale. Alege sa fie arbitrare, atunci cand este posibil. Este intelept sa alegi credinte care iti intaresc sanatatea, sustin fericirea. Astfel, chiar daca lucrurile se intampla sau nu pentru un motiv anume, eu aleg sa cred ca da. Ma consoleaza si ma face sa fiu mai resemnat in a jongla cu suisurile si coborasurile inevitabile ale vietii. Exista un motiv pentru care fiecare traditie spirituala, in istorie, necesita rugaciunea si meditatia- ele sunt un antidot fata de confuzie. Protej

Poate îți prinde bine ție, sfatul... om drag!

…poate îți prinde bine ție, sfatul. Sau poate trebuie s-atingi fundul abisului, cu fața-n jos. Ca să-nțelegi. Că nu te poate ajuta nimeni. Nimeni. Atunci când ești gata despletit la suflet, și amenajat procustian de alții. Care te-au învins. Încet și sigur. Metodic. Forțându-te mereu ca Să te schimbi cumva. Să vorbești altfel. Să nu ai patos. Să-ți asumi prioritățile altora. Să te asortezi cu ei. Ei. Cei din liga A. Te-au desfăcut, șurub cu șurub. Te-au examinat și au decis că faci zgomot. Ți-au smuls bucăți de suflet și au zburat cu ele-n clonț. Și peste astea, sst, calmează-te, topește-te, blendează-te printre mediocri, ei sunt peste tot și a lor e împărăția românească. O singură persoană îți spune mulțumesc? Prinzi aripi, dar ți le taie ceilalți, până ajungi la colț. Uită-te în jur, ne-au copleșit. Iar dacă îți spui, vag, din ce în ce mai vag, era bine cum eram, simțeam, zâmbeam și primeam soare, te-apucă amețeala de parcă stai pe marginea abisului, dacă mă-

Astazi...

M-au obosit. Am incercat sa scap,dar oamenii mananca din mine si-mi cer sa-i ascult,sa-i invat,sa-i sfatuiesc,desi isi stiu deja raspunsurile la intrebari. M-am saturat. M-am saturat de oameni in general,asa ca prefer sa ma ingrop in jocuri,avand tiparele mele prestabilite din care nu ies: Age of Empires,Age of Mythology,Gothic, LoL si tot ce tine de ele. Prefer sa stau fara sa fac nimic decat sa socializez. Am obosit,si da,stiu ca ma repet,dar imi e atat de lene sa caut cuvinte care sa exprime acelasi lucru dar intr-o alta forma.Da,mi-e lene. Vegetez in fata computerului,si mi-e atat de lene incat,daca mi-e sete,prefer sa nu intind mana dupa sticla cu apa care e la doi pasi de mine si stau in continuare. Preiau energiile negative ale celorlalti si deja nu le mai pot controla,nu ca nu ar fi indeajuns ca sunt eu destul de plina de trasnete si fulgere,dar nu le descarc. De ce nu le descarc?Pentru ca nu tine de mine,pentru ca m-am obisnuit sa plece de la sine. Chiar acum ma sacaie una